legyvega

Quiche duplán

2014. december 19. 11:35 - zseder

quiche33.jpg 

Ez a francia lepény nagyon sok változatban készíthető. Én a tésztáját a családi hájas leveles tészta recept alapján készítettem, ami annyit tesz, hogy kétszer annyi liszt mint zsiradék, csak a hájat vajra cseréltem. A gyerekek a sonkás sajtos lepényt választották, a felnőttek többnyire a húsmentes gorgonzolás hagymásra szavaztak.

tészta:

50dkg liszt (én most kicsit többet tettem bele kb 60dkg-ot)
25 dkg vaj
teáskanál só

A sót belekeverem a lisztbe, majd a hideg vajat belekockázom. A vajat elmorzsolom a liszttel és ha kell egy fél pohár vízzel segítek a tészta állagán. Összegyúrom egy többé kevésbé egyenletes masszává. Gyorsan kell összeállítani a tésztát, hogy ne melegedjen fel a vaj. nem baj ha nem teljesen egyenletesre sikerül. A tésztát minimum egy órára hűtőbe teszem fóliával letakarva. Ezután kivajazott tortaformába kinyújtom úgy hogy legyen pereme is. Nem baj ha elszakadozik néhol a lyukakat ki lehet pótolni.Ebből a mennyiségből két tortaformát tudtam kibélelni. Ezután 175C-os (villanysütő, légkeringetéssel) sütőben elősütöttem 4-5 percig, de ez csak az egyik lepénynél sikerült. Gondolom úgy sikerült volna igazán, ha teszek bele egy sütőpapírt és öntök rá babot, vagy kis köveket és akkor nem omlik le az oldalsó pereme a tésztának. Az elősütött lepény tésztája kicsit jobb lett, de a másik is elég gyorsan elfogyott.

quiche22.jpg

Gorgonzolás hagymás lepény

2 tojás kicsit felverve
2 dl tejszín
2 kanál tejföl
15 dkg gorgonzola
3 fej lilahagyma vékony karikákra vágva
5dkg trappista sajt reszelve
só, bors, szerecsendió

A tojáshoz hozzákeverem a tejszínt, a tejfölt, a gorgonzolát a reszelt sajtot és a fűszereket. Az elősütött tésztára szétterítem a hagymakarikákat és ráöntöm a tojásos keveréket. 175C-os légkeveréses (vagy simán kb 185 C-on) megsütöm.

 

Sonkás sajtos lepény

2 tojás kicsit felvervequiche11.jpg
2 dl tejszín
2 kanál tejföl
15dkg trappista sajt reszelve
10 dkg szeletelt sonka
só, bors, szerecsendió

A tojáshoz hozzákeverem a tejszínt, a tejfölt és a fűszereket. Az elősütött tésztára szétterítem a sonkaszeleteket, ráhalmozom a reszelt sajtot és ráöntöm a tojásos keveréket. 175C-os légkeveréses (vagy simán kb 185 C-on) megsütöm.

 

Én úgy készítettem, hogy a 4 tojást a 4dl tejszínnel a tejföllel és a fűszerekkel összekevertem majd ezt osztottam kétfelé. Először a sonkás lepényre öntöttem a felét, így a tálban maradt keverékhez adtam a gorgonzolát és a reszelt sajtot. Ezt annak ajánlom aki nem szeret annyira mosogatni :-)

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vegaproba.blog.hu/api/trackback/id/tr446995927

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása